Replika.fi-Verkkokaupan tilausohjeet:
Alkaen 20.12.2023:
Replika.fi-verkkokauppa toimittaa tilatut tuotteet Suomessa (Helsinki) sijaitsevasta varastosta. Kaikki verkkokaupasta tilattavissa olevat tuotteet ovat valmiina lähetettäväksi yrityksen omassa varastossa.
Tilauksen maksaminen:
Verkkokauppatilaus on maksettava ennakkoon tilauksen tekemisen yhteydessä. Tilaus voidaan maksaa suomalaisilla verkkokauppamaksuilla, jotka ovat kulloinkin saatavilla Visma Pay-maksupalvelun kautta.
Myös Visma Pay:n välittämät osamaksutavat ovat lähtökohtaisesti käytettävissä.
Valtiolliset ja kunnalliset organisaatiot ja laitokset voivat tilata tuotteita laskulla. Tavanomainen jälkilaskutus ei ole valittavissa verkkokaupassa, joten laskutuksesta ja tilauksen yksityiskohdista on sovittava tällöin erikseen myyjän kanssa.
Rekisteröityminen verkkokaupan asiakkaaksi:
Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää asiakastilin luomista.
Asiakastili luodaan syöttämällä sähköpostiosoite ja sopiva käyttäjätunnus kenttään ja napsauttamalla ”Rekisteröidy”.
Annettuun sähköpostiosoitteeseen lähetetään linkki, jolla tilille asetetaan SALASANA.
Verkkokaupan puolella pääsee automaattisesti täyttämään osoitetiedot yms. asiakastiedot, MUTTA kun tililtä kirjautuu ulos, uudelleen kirjautumiseen tarvitaan salasana. Salasanan pystyy asettamaan vain sähköpostiin tulleessa vahvistusviestissä olevan linkin kautta.
HUOM! Asiakastilin tiedoissa oleva ”Näyttönimi” ei ole sama asia kuin käyttäjätunnus. Näyttönimeä käytetään mm. tuotearvioissa jotka ovat näkyvissä sivustolla.
Näyttönimi on vapaasti vaihdettavissa, samoin salasana ja sähköpostiosoite, mutta käyttäjätunnusta ei voi vaihtaa. Käyttäjätunnuksen asemasta sisäänkirjautumisessa voi käyttää myös sähköpostiosoitetta.
Tilauksen toimitus:
Replika.fi-verkkokauppa toimittaa tilauksen tilausprosessin tekemisen yhteydessä annettuun toimitusosoitteeseen. Käytännössä lähimpään paketin noutopisteeseen, joka paketin koosta riippuen voi olla pakettiautomaatti tai palvelupiste.
Rahdikuljettajan tarjomat pakettiautomaatit ovat mahdollisuuksien mukaan valittavissa tilausta tehtäessä.
Oletusarvoisesti paketti toimitetaan lähimpään sopivaan automaattiin HUOMIOIDEN automaatteihin toimitettavien pakettien rajoitteet koon ja painon suhteen. Jos pakettiautomaattiin toimitettavaksi valittu tilaus on liian suurikokoinen, se ohjautuu valitun pakettiautomaatin sijasta lähimpään palvelupisteeseen. Paketti saattaa ohjautua toiseen automaattiin tai noutopisteeseen myös valitun automaatin ollessa täynnä.
Rahdinkuljettaja ilmoittaa paketin saapumisesta tekstiviestillä ja / tai sähköpostilla.
Toimituskulut:
Toimituskulut perustuvat tilauksen painoon.
Suurin osa verkkokaupan tuotteista ei vaadi pakkaamisessa ja lähettämisessä erikoistoimenpiteitä, joten tällöin ainoa rajoite on, että paketin kokonaispainon tulee olla alle 25kg.
Tämä tarkoittaa käytännössä, että kun tuotteiden yhteispaino on alle 24,2kg, ne voidaan lähettää yhdessä paketissa.
Jos tuotteiden paino ylittää 24,2kg, se on jaettava kahteen (tai useampaan) pakettiin, jolloin jokaisen paketin paino alittaa 25kg.
Painorajasta johtuen lähetyskulut eivät ole täysin lineaariset, vaan jokaisen 24,2kg ylityksen jälkeen kustannukset nousevat aina yhdellä paketin perusmaksulla.
Normaali paketti voi olla enintään 100cm pitkä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että yli 100cm pituisia tuotteita sisältävä tilaus lähetetään lisämaksullisena suurikokoisena lähetyksenä. Suurikokoisen lähetyksen lisämaksu vastaa suunnilleen normaalia paketin perusmaksua.
Pitkiä tuotteita voi olla samassa paketissa useampia lyhyempien tuotteiden ohella. Rajoitteena on vain paketin kokonaispaino, minkä tulee alittaa 24,2kg.
Mikäli tilauksen (arvonlisäverollinen) arvo ylittää 250,00EUR, toimituskulu on kiinteä 7,50EUR. Tämä koskee myös yli 100cm pituisia tuotteita.
Mikäli tilauksen arvo ylittää 450,00EUR, toimitus on ilmainen eli 0,00EUR.
Molemmissa tapauksissa on kuitenkin rajoitteena, että tilauksen paino ei saa ylittää 24,2kg.
Toimitusaika:
Verkkokaupasta tilattavissa olevat tuotteet ovat valmiina varastossa ja lähetettävissä heti. Varasto sijaitsee Suomessa (Helsinki), joten tilauksen toimitusaika Suomen sisällä on muutama arkipäivä.
HUOM! Mikäli verkkokaupassa on ollut saldovirhe ja tilattua tuotetta ei ole valmiina varastossa, sitä ei korvata toisella tuotteella tai toimiteta jälkitoimituksena, vaan tilaus peruutetaan ja maksu palautetaan tilaajalle.
Käytännössä tilauksen pakkaamiseen ja lähettämiseen menee kuitenkin keskimäärin muutama päivä (+ paketin kuljetusaika), joten tilauksen saapuminen tilaajalle kestää tyypillisesti noin viikon verran. Tämä johtuu siitä, että tilaukset käsitellään kustannustehokkaasti suurempina erinä parina päivänä viikossa. Käytäntö mahdollistaa edullisen hintatason, mutta pidentää valitettavasti tilausten käsittelyaikaa.
PALAUTUKSET:
Replika.fi-verkkokauppa ei tarjoa ilmaista palautusta. Mikäli tilaus tai sen osa halutaan palauttaa, palauttajan on maksettava kuljetus palautuspakettia lähetettäessä.